Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/fysioleek1/domains/fysiotherapeutleek.nl/public_html/templates/layout/layout.class.text.php on line 50
Shockwave therapie
.

shockwave therapie
shockwave therapie activeert het zelfhelen van het lichaam

MAAK EEN AFSPRAAK

Shockwave therapie

Shockwave Therapie activeert het zelfhelen van het lichaam

Fysiotherapeut Leek is één van de eerste praktijken in Nederland die is begonnen met de Shockwave Therapie. Hierdoor hebben wij reeds jaren ervaring met deze relatief nieuwe behandelmethode.

Wat is shockwave therapie?

Shockwave therapie (ook wel 'extracorporale shockwave therapie' of 'ESWT' genoemd) is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige 'energiegolven’. Deze golven worden door een behandelkop gericht, zodat ze op de gewenste plaats in het lichaam een positief effect hebben. Deze therapie is speciaal bedoeld voor het behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat. Met name slijmbeurs- en peesklachten welke normaal een matige hersteltendens hebben, reageren goed op deze therapie. De energiegolven zijn prikkels voor het geïrriteerde weefsel. Het weefsel reageert daarop door een nieuw herstelproces te beginnen. De energiegolven activeren de zelfhelende eigenschappen van het lichaam,ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie.

Wij beschikken over Radiale Shockwave Therapie apparatuur. Bij Radiale Shockwave therapie wordt de energie over het gehele te behandelen oppervlak verdeeld. Het apparaat produceert een laag tot gemiddeld energieniveau. Radiale shockwave is geschikt voor de behandeling van :
  • pees- en slijmbeursontstekingen
  • chronische schouderklachten ( ten gevolge van pees- of slijmbeursontstekingen)
  • chronische elleboogpijn (tenniselleboog of golferselleboog)
  • pijn net onder de knieschijf
  • chronische pijn aan de achillespees
  • hielspoor
  • triggerpoints

Hoe ziet een shockwave behandeling er uit?

Allereerst bepaalt de fysiotherapeut op basis van een gesprek en een lichamelijk onderzoek uw pijngebied. Nadat de diagnose is gesteld en gebleken is dat shockwave therapie voor u geschikt is, kan de behandeling beginnen. Eerst brengt de fysiotherapeut een gel aan op uw te behandelen lichaamsdeel. Daarna plaatst hij de behandelkop op de huid en maakt daarmee kleine ronddraaiende bewegingen. De meeste mensen ervaren de energiegolven als kortdurende gevoelige impulsen. Geef uw behandelaar aan waar uw grens ligt. Shockwave Therapie wordt gegeven in combinatie met fysiotherapie.

Voordelen van shockwave therapie

• Pijnvermindering.
  • Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Verbetering van uw klachten al na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen.
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen.
  • Weinig bijwerkingen: Wel kan direct na de behandeling plaatselijk een licht rode huid, een kleine zwelling of een heel kleine bloeduitstorting ontstaan.